29 September 2011

10 Fakta Diet


Tubuh yang langsing merupakan igauan setiap gadis.Tapi adakah impian itu akan terlaksana sekiranya kamu menahan diri dari makan.10 tips penting untuk memiliki tubuh yang cantik dan langsing.




*  1) Minum air sebelum pengambilan makanan .Kamu akan merasa cepat kenyang dan tidak perlu lagi makan lebih banyak.

*  2) Lakukan sesuatu! Gunting gambar baju yang kamu sukai.Dan jadikan ia sebagai inspirasi untuk kamu menguruskan badan.Tanamkan dalam diri kamu bahawa baju yang kamu sukai itu akan dapat kamu pakai.


*   3) Belajar untuk menggemari pelbagai jenis rempah ratus seperti halia, cili api, cili merah, dan lada hitam kerana kesemuanya mendorong pembakaran lemak sehingga 25%.    


*   4) Tidur cukup membuatkan kamu akan terasa kurang makan. University of Chicago, baru-baru ini merumuskan bahawa metabolisme wanita meningkat 40% jika tidur dengan cukup.

*   5) Jangan lupa membuat catatan saat membeli-belah untuk mencegah pembelian barang-barang yang tak diperlukan. Dengan cara ini keinginanmu akan terbatas dan kamu tidak perlu lagi membeli sebarang makanan ringan yang boleh menaikkan berat badanmu.

*   6) Hindari karbohidrat kompleks. Jangan sentuh alkohol, roti dan karbohidrat kompleks.



*   7) Hindari makan ketika malam.Para pakar diet mengatakan ruangan gelap dan kegelapan malam boleh membuatkan kiat makan berlebihan. Cubalah tidur lebih awal. Nyalakan lampu yang terang ,ini akan membuatkan kamu menjadi riang.

*   8) Jangan lupa sarapan. Kamu perlukan tenaga yang lebih untuk bekerja di siang hari. Jangan biarkan perut kamu lapar kerana ia akan menyebabkan kamu makan secara berlebihan.

*  9) Kurangkan makan makanan ringan dan aiskrim yang boleh membuatkan kamu ketagih untuk mengunyah.

*  10) Makan dalam pinggan yang kecil dan belajar makan dalam jumlah yang sedikit.  
 



Sumber dari http://sitirokiah.tripod.com



  


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..