20 March 2012

Suai Padan Makan Tepat Beri Manfaat Berganda


Bijirin dan jus oren
Makanan ini merupakan antara menu sarapan yang rendah kolesterol. Makan semangkuk bijirin bersama segelas jus oren, gabungan ini menjadi makanan yang bersinergi antara satu sama lain serta mampu mengusir jauh kolesterol jahat di dalam tubuh.

Tomato dan brokoli
Khabar baik untuk anda yang gemarkan salah satu atau kedua-dua jenis makanan ini. Sesuai dipadankan bersama kerana kerjasama antara kedua jenis makanan ini sangat efektif untuk melawan kanser prostat.

Epal dan raspberi
Buah-buahan terkenal sebagai penghasil vitamin yang besar. Bagaimana pula jika memakan pelbagai jenis buah-buahan dalam sepiring salad buah? Salah satunya adalah seperti sinergi antara buah epal dan raspberi. Kombinasi kedua buah ini dapat memberi antioksidan yang sangat baik untuk kesihatan tubuh badan.

Salmon dan bawang putih
Salmon terkenal sebagai ikan yang memiliki omega-3 yang amat banyak. Jika digabungkan dengan bwang putih sebagai rencah atau bahan di dalam masakan, gandingan keduanya mampu menyingkirkan kolesterol.

Tomato dan avokado
Kandungan antioksidan likopen dalam tomato akan lebih baik diserap jika dimakan bersama lemak sihat seperti yang terdapat di dalam buah avokado. Jenis buah ini dapat dicampurkan di dalam hidangan salad mahupun di dalam jus. Rasanya juga tentu enak sekali.



Sumber dari majalah mingguan wanita

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..