29 March 2012

Berpisah Tanpa Menyakitkan


Berpisah selalunya menyakitkan tetapi tidak semestinya mencalarkan jiwa anda. Kalau sudah tidak menemui titik persefahaman, sebaik-baiknya berpisah adalah jalan terbaik. Bagaimana anda berpisah tanpa menyakitkan hati kedua belah pihak?

Pihak masa yang sesuai
Jangan berpisah dengan pasangan di khalayak ramai. Kalau ianya terjadi jangan meninggikan suara di hadapan pasangan. Ini bagi memastikan aib pasangan terpelihara dan tidak memalukan dirinya. Sebaiknya pilihlah masa yang sesuai untuk bercakap soal ini. Pilihlah juga tempat yang sesuai seperti rumah dan sebagainya.

Jangan bertangguh
Tidak dinafikan, memutuskan sebuah perhubungan tidak semudah untuk membinanya. Namun jika tiada jalan penyelesaian antara anda dan pasangan, sebaiknya kata putus perlu diambil. Berterus-teranglah dengan pasangan. Dia tentu akan bertanya mengapa hubungan ini mahu diputuskan dan anda perlu mempunyai jawapan yang kukuh. Anda harus bersedia mental dan fizikal.

Matang
Anda telah bersamanya dalam jangka masa tertentu. Seharusnya anda matang dalam berfikir. Jangan sesekali menghantar satu mesej pendek menamatkan hubungan anda dan dia. Beranilah hadapi situasi ini dan bertemulah dirinya untuk menyatakan bahawa perhubungan ini perlu ditamatkan.






Sumber dari majalah mingguan wanita


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..