22 May 2013

Air

Assalamualaikum semua.. Hari nih nak berkongsi info yang ringkas dan padat.. Kita semua tahu pentingnya air dalam kehidupan kita.. Sehari kita perlu minum sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.. Bukan apa kalau air kurang dalam badan, macam-macam penyakit boleh menyinggah ke badan kita..
 
Kalau tersesat dalam hutan, kita tiada makanan dan hanya ada air untuk diminum, kita masih boleh hidup.. Tapi jika tiada air, kita boleh kehilangan nyawa kita sendiri.. Begitulah pentingnya air dalam kehidupan kita seharian.. Kalau air tiada di rumah walaupun hanya separuh hari pun kita dah bising, kan??? Inikan plak berhari-hari.. Hai dah membebel panjang dah nih.. Apapun meh la baca kajian sains tentang pentingnya minum air diwaktu tertentu..

 
 
 
 
 
Jadi, mulai sekarang, meh kita sama-sama amalkan minum air sepertimana disarankan.. Dah hampir 8 gelas kita boleh minum sehari kan.. Malah mungkin lebih dari 8 gelas kita boleh minum dalam sehari.. Apa tunggu lagi, jom minum air sekarang, dah kering tekak membaca entry ni kan.. Hehehe..





Sumber disunting dari facebook



No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..