07 October 2013

Cipta Kelainan Dengan Kertas Dinding




Kertas dinding atau wallpaper sangat popular dalam kalangan pemilik kediaman masa kini. Baik di luar negara mahupun di dalam negara, pemilihan kertas dinding pada ruang kediaman seperti ruang tamu, ruang bilik tidur dan sesekali melakukan kelainan pada ruang dapur menjadi trend yang semakin berkembang luas.
 
Namun sekiranya tersalah pilih, pasti membuatkan kediaman tampak pelik. Jadi kali ini dikongsikan tip pemilihan kertas dinding pada kediaman.
 
  • Sebelum memutuskan untuk memasang kertas dinding di bilik tidur, anda harus fikirkan siapa yang menggunakan bilik tersebut pada tempoh masa yang lama.

  • Andai ruang sempit, pilih motif kertas dinding bergaris horizontal supaya memberi kesan luas. Pilih motif yang sederhana agar ruangan tidak terkesan ramai dan semakin sempit.

  • Andai memilih kertas dinding dengan motif, sebaiknya memasangnya pada satu bahagian dinding sahaja seperti bahagian atas kepala bilik tidur.

  • Hati-hati dalam pemasangan kertas dinding dan sebaiknya menggunakan pakar supaya hasilnya memuaskan. Ia penting supaya kertas dinding tidak cepat mengelupas dan jauhi kertas dinding daripada rembesan air.

  • Sesuaikan warna kertas dinding dengan perabot dalam sesuatu ruangan. Misalnya jika anda ingin memasang kertas dinding pada ruang tamu, maka sesuaikan dengan warna sofa ruang tamu. Harmonikan ruangan akan nampak cantik.





Sumber dari http://mingguanwanita.karangkraf.com/kertas-dinding-cipta-kelainan-1.206944

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..