24 June 2014

Garam Mengembalikan Keserian Seterika

Assalamualaikum semua.. Hari nih saya nak berkongsi petua yang dah saya cuba dan ianya berkesan..  Anda pastinya pernah mengalami di mana seterika anda 'makan' kain dan kotoran.. Pasti bermacam cara yang anda lakukan untuk hilangkannya.. Di sini saya pinjam petua yang mudah untuk dilakukan untuk mengembalikan kecantikan seterika..




Pernahkah anda mengalami keadaan dimana, ketika menseterika baju, tiba-tiba seterika anda meninggalkan kesan hitam yang akhirnya melekat pada pakaian. Adakah anda pernah tertanya-tanya bagaimana caranya untuk mengatasi masalah bahagian bawah seterika yang hangus. Berikut adalah cara yang cepat dan mudah.


Bahan yang anda perlukan adalah beberapa sudu besar garam. Apa-apa jenis garam boleh digunakan. Caranya ialah dengan hidupkan seterika pada kepanasan sederhana. Apabila seterika mulai menjadi panas, letakkan garam dan gosok sehingga kesan hitam yang melekat pada permukaan seterika itu hilang. Matikan seterika, dan biarkan ia sejuk sepenuhnya, dan lap plat bawah dengan kain lembap.

Mudah dan senang. Selamat mencuba.




Sumber dan gambar kredit dari majalah impiana


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..