06 August 2013

Gigi Putih Dengan Buah-Buahan

Assalamualaikum semua.. Bila baca artikel ini teringat plak untuk berkongsi dengan kengkawan kat luar sana.. Ada orang yang suka menjaga gigi pastinya suka dengan artikel ini.. Bukan apa selain dapat menjimatkan duit malah dapat mencantikkan gigi.. Nak senyum pun lebih rasa berkeyakinan kan???





Ramai yang lebih mementingkan kecantikan pakaian tetapi mengabaikan penjagaan gigi sehingga tidak sedar mulut berbau busuk ketika bercakap sehingga mengganggu orang untuk terus berkomunikasi.



Bagi memastikan mulut berbau harum dan bersih, amat penting untuk anda menitik berat penjagaan gigi. Selain mendapatkan rawatan di klinik gigi dan menggunakan produk farmasi, anda juga boleh mencuba petua tradisional.



Hanya dengan menggunakan beberapa jenis buah, gigi kita akan putih berseri. Bukan sahaja murah malah berkesan dan tiada kesan sampingan. Selamat mencuba!



Lemon dan garam kombinasi terbaik

Selain enak dinikmati sebagai jus, perahan lemon dengan garam kombinasi bahan yang sangat mujarab untuk menghilangkan kesan karat pada gigi. Sapukan campuran pati lemon dan garam pada gigi, kemudian gosok gigi seperti biasa. Hasilnya pasti membuatkan senyuman anda bertambah lebar.



Kulit limau putihkan gigi

Selepas memasak, kulit limau jangan dibuang sebaliknya gunakan ia sebagai pencuci gigi. Gosok gigi dengan menggunakan bahagian dalam kulit limau. Bukan sahaja karat dan kuning di gigi hilang malah mulut pun berbau harum.



Strawberi bersihkan kotoran

Berita baik untuk penggemar buah Strawberi. Ia dapat membersihkan kotoran pada gigi dan menghilangkan warna kuning atau karat pada permukaan gigi.



Cuka epal untuk gigi berkarat

Bagi yang mengalami masalah gigi kuning dan menjadi kehitaman, cuba sapukan dengan cuka epal. Lakukan seminggu sekali, ia membantu memudarkan kesan tersebut dan membuatkan gigi anda putih semula jadi.





Sumber disunting dari http://mingguanwanita.karangkraf.com/gigi-putih-dengan-buah-buahan-1.179187


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..