21 May 2012

Tubuh Cantik



Anggota tubuh paling utama ini memerlukan penjagaan yang teliti. Kepentingan penjagaannya juga dituntut oleh agama Islam kerana tubuh yang sihat menghasilkan otak yang cerdas. Jika sihat, maka amat mudah untuk anda melakukan segala ibadah yang wajib mahu pun sunat.

* Bersenam adalah cara utama untuk mendapatkan tubuh yang sihat, sekurang-kurangnya tiga kali sehari. Pastikan anda bersenam secara sihat dengan mengeluarkan peluh dan tenaga.

* Rasulullah SAW berpesan supaya umatnya mandi seawal pagi sebelum masuk waktu subuh kerana air sejuk yang meresap ke dalam badan bolehmengurangkan lemak yang mengumpul.

* Selain itu, ketika menunaikan solat Subuh, pastikan anda bersujud lama sedikit kerana di kala itu ruang udara yang berada di dalam saluran darah di kepala akan tertutup dengan darah yanga akan mengalir ketika sujud.

* Islam juga melarang umatnya untuk makan mencampuri makanan darat dan laut kerana sebagai contoh badan ayam mengandungi ion positif manakala dalaman ikan pula ion negatif. Apabila kedua-dua bercampur di dalam perut, ditakuti biokimia yang terhasil akan merosakkan usus anda.

* Jika anda mempunyai bajet yang lebih, apa kata sekali-sekala membelai diri di pusat rawatan kecantikan yang bertauliah untuk melakukan skrub di badan. Ia sekaligus dapat membuang segala sel mati. Urutan badan juga mampu memberikan kelegaan. Secara tidak langsung, badan anda akan berasa lebih ringan dan mudah untuk melakukan sebarang pekerjaan.




Sumber dari majalah dara.com

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..