30 January 2013

Sebelum Takluk Wanita, Baiki Kelemahan Diri


Menjalin hubungan cinta tidak semuanya manis belaka kerana akan ada onak ranjau yang perlu diharungi. Ada kalanya percintaan putus di tengah jalan kerana wujudnya pelbagai masalah seperti tiada persefahaman, berlaku curang dan sebagainya. Untuk lelaki, sedikit tip untuk anda dalam menakluki hati wanita.

 1  Jadilah pendengar setia
Lazimnya ramai yang boleh bercakap dan menuturkan apa sahaja tidak kira perkara itu bernas ataupun tidak. Silap-silap ia dilihat seperti menceceh kerana tiada idea yang boleh digunakan. Dalam memenangi hati wanita, jadilah pendengar yang setia kerana wanita sangat memerlukan lelaki begini. Bila mereka ditimpa masalah, mereka mencari orang yang mampu menenangkan jiwa. Lontarkan sedikit idea hebat anda, nescaya anda adalah lelaki idaman mereka.

 2  Ingat Hari Penting
Lelaki dikatakan seorang yang pelupa terutama melibatkan hari penting yang berlaku dalam kehidupan orang yang disayangi. Usahkan hari lahir kekasih, silap-silap hari lahir sendiri pun boleh terlupa. Jadi jangan hairan kalau hari pertemuan, hari nikah dah sebagainya sudah pasti terlupa. Justeru itu, dalam mengetepikan signifikan bahawa lelaki pelupa. Anda mestilah mencatat segala peristiwa penting yang berlaku dalam hidup anda berdua. Barulah anda terus disayangi.

 3  Saling Menghormati
Bukan saja anda perlukan aspek hormat ini tetapi wanita juga begitu. Kalau anda mahu diri anda dihormati, anda juga perlu menghormati dirinya juga. Sebenarnya ia tidak susah kecuali anda yang mahu menyusahkan sesuatu perkara tersebut.

 4  Jangan Terlalu
bersikap kebudakbudakan Sama seperti anda yang tidak mahu mencari wanita yang bersikap kebudak-budakan, wanita juga mahukan perkara yang sama apatah lagi jika kala itu, usia mereka sudah memasuki 25 tahun ke atas. Ini kerana pada usia ini, bagi yang belajar sudah pun memperoleh ijazah dan mereka memerlukan lelaki yang matang dalam memasuki frasa perhubungan lebih serius iaitu perkahwinan. Jadilah lelaki yang matang di mata wanita dan andai anda jodohnya, nescaya anda akan menuju gerbang perkahwinan.

 5  Jadilah Diri Sendiri
Ramai orang suka terikut-ikut dengan cara orang lain. Seolah-olah ia juga menjadi identiti mereka juga. Sebaik-baiknya jadilah diri sendiri, di mana wanita sebenarnya mencari lelaki yang boleh menjadi pelindung buat diri mereka. Lagi anda menunjukkan “sifat diri anda”, lagilah wanita akan tertarik.

 6  Bersikap Sederhana
Biar papa asal bergaya. Ia sebahagian tabiat yang sukar dikikis baik lelaki mahu pun wanita. Mereka jarang mengukur kemampuan diri sendiri sebaliknya berbelanja melebihi pendapatan terutama yang menggunakan kad kredit. Untuk menjadi lelaki budiman, sebaikbaiknya bersikap sederhanalah dari segala aspek. Lagi anda merendah diri, lagi nilai anda akan lebih tinggi di mata wanita.

 7  Kenali Diri Wanita
yang anda idamkan Mencari gadis yang baik tidak semudah membilang satu, dua atau tiga. Namun dalam mencari gadis idaman, anda perlu menilai diri anda juga. Anda tidak akan peroleh gadis yang baik kalau anda sendiri tidak berperangai begitu.

Sebaik-baiknya, berkenal-kenalannya terlebih dahulu. Tetapkan matlamat anda, apa yang anda inginkan daripada perhubungan tersebut. Kemudian tetapkan ciri-ciri yang anda ingini. Kalau boleh bukan saja mengenali dirinya tetapi belajarlah juga mengenal ahli keluarganya. Insya-Allah, hubungan anda akan berjalan lancar.

 8  Jaga Penampilan Diri
Umumnya, jangan terlalu selekeh biar pun anda tidak dilahirkan sebagai lelaki kacak. Jaga kebersihan diri dan juga penampilan. Jika anda sukakan sesuatu yang cantik, wanita juga perlukan lelaki yang berpenampilan kemas dan segak. Rambut jangan dibiarkan terlalu panjang, begitu juga aspek kuku, bau badan dan sebagainya.

 9  Bersikap Sensitif
Golongan wanita dikenali sebagai seorang yang mudah sensitif. Pantang ditegur sedikit, mulalah berkecil hati. Justeru itu, fahami sikap mereka barulah anda akan disayangi. Jika anda mencari wanita bersikap keibuan untuk dijadikan calon isteri, wanita juga mencari lelaki yang bersikap kebapaan untuk dijadikan calon suami. Bersikap lemah lembutlah dengan wanita kerana mereka dilahirkan sebegitu dan bukannya kasar seperti. Lagi pandai anda membelai dan menjaga hati mereka, lagilah anda akan dihargai.




Sumber dari majalah mingguan wanita - http://www.mingguanwanita.com.my/lelaki/dunia/

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudikanlah tinggalkan komen dan jejak anda..